Aktualności

10 września 2019

Puls Biznesu o Cracovii Outlet

Na 15 hektarach w Krakowie ma powstać kompleks handlowy z centrum wyprzedażowym o łącznej powierzchni 60 tys. m kw. - pisze o Cracovii Outlet Puls Biznesu. Zapraszamy do przeczytania całości artykułu. 

 

Tradycyjnie centra wyprzedażowe szukają sobie lokalizacji na peryferiach, by towary oferowane przez znane marki po znacznie niższych cenach nie konkurowały z nową ofertą w miejskich galeriach. Deweloper KG Group zlokalizował swój projekt — Cracovia Outlet — między centrum Krakowa a Nową Hutą. W pobliżu znajduje się Selgros (hurtownia dla przedsiębiorców cash & carry), kilka centrów handlowych i Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO. Inwestor liczy na efekt synergii z innymi obiektami w tej lokalizacji oraz we własnej inwestycji. W swoim kompleksie oprócz outletu o powierzchni 20 tys. m kw. zaplanował dwa parki handlowe Atut z ofertą spożywczą, wyposażenia wnętrz i popularnymi dyskontami oraz centrum fitness (My Fitness Place).

 

— Koncepcja łączy wiele funkcji, dostarczając podczas jednej wizyty jak najwięcej wariantów zakupowych. Obecnie, w realiach niehandlowych niedziel, styl robienia zakupów istotnie się zmienia. Konsument chce w jak najkrótszym czasie i w jak najbardziej komfortowych warunkach dostać jak najwięcej korzyści. Nasza koncepcja daje taką możliwość bez konieczności przemieszczania się w kilka oddalonych miejsc. Zapewnia praktyczny dostęp do komunikacji miejskiej na terenie kompleksu handlowego i wybór postoju na parkingu naziemnym lub podziemnym — mówi Krzysztof Gaczorek, prezes KG Group.

 

Wśród już pozyskanych najemców outletu wymienia LPP, Guess, Volcano, Intersport, Vistula, W.Kruk czy Diverse. Grupa LPP ma tu się pojawić ze swoim nowym konceptem — na 1055 m kw. otworzy sklep multibrandowy. Dostęp do komunikacji miejskiej zapewnić ma nowy układ drogowy w tej lokalizacji. KG Group chce zainwestować znaczące kwoty w przebudowę kilku ulic w pobliżu centrum Cracovia Outlet.

 

— Obecnie trwa proces pozyskiwania pozwolenia na budowę. Przygotowujemy się już do uruchomienia procedur przetargowych. Do budowy całego kompleksu handlowego, w tym centrum Cracovia Outlet, firma zamierza przystąpić w czwartym kwartale tego roku. Otwarcie jest planowane na pierwszą połowę 2021 r. — mówi Krzysztof Gaczorek.

 

Obecnie Kraków jest drugą spośród ośmiu polskich aglomeracji o najmniejszym nasyceniu powierzchnią handlową (566 m kw./1 tys. mieszkańców). Według danych Colliers International, ogółem w całej Polsce nasycenie jest już na tyle wysokie, że w budowie jest tylko ponad 100 tys. m kw. powierzchni handlowej, na którą składają się głównie centra zakupów codziennych.

 

Artykuł dostępny jest również na stronie "Pulsu Biznesu"